Home

Sunday 12 July 2015

Mengapa Bayar Lebih Jika Anda Boleh Berjimat

Mengapa perlu anda bayar lebih untuk menonton tv sedangkan anda boleh berjimat. Jika anda Pengguna Internet Berkelajuan Tinggi seperti Unifi @ Streamyx 4MBPS keatas. Anda boleh memaksimumkan penggunaanya. Alangkah ruginya sekiranya jika anda hanya menggunakan internet untuk melayari website dan juga aplikasi media sosial seperti Facebook, Intagram dan sebagainya sedangkan ada boleh membuat lebih dari itu.

Antaranya ialah menonton secara atas talian atau lebih dikenali sebagai Streaming. Bagi negara luar, streaming ini sudah biasa bagi mereka. Tetapi bagi kita disini masih kurang tahap pengetahuan mengenai streaming ini. Kebanyakan dari kita lebih suka memuat turun(download) sesebuah cerita kemudian menonton nya. Jika anda download sesebuah filem bersaiz 4GB mungkin akan mengambil masa 15-20 minit bergabtung kepada kelajuan internet anda. Tetapi jika anda streaming, anda terus boleh menonton filem itu. Cuma jika anda mendownload filem, anda boleh menyimpanya sebagai koleksi anda. 

Sekarang terdapat banyak perisian atau aplikasi yang boleh digunakan untuk streaming. Tidak kira apa juga jenis operating sistem yang anda guna sama ada windows, Andriod , Mac dan sebagainya. Antara yang paling terkenal adalah KODI. Saya akan terangkan dengan lebih mendalam apa itu KODI pada penulisan yang akan datang.  Jika anda menggunakan Andriod Smart Decoder lagi mudah dan boleh disambung ke TV rumah Anda.

No comments:

Post a Comment

Andriod Smart Decoder
Mengapa bayar lebih untuk menonton jika anda boleh berjimat
WA/Line/Call/SMS: 01126108085 zack
Emel: cylop2002@gmail.com
Wechat Id: zackries